۱۳۹۲ خرداد ۲۹, چهارشنبه

گاهشمار تروريسم، نگاهي به اقدامات تروريستي مخالفان حكومت پهلوي - 1


هنوز هم مي بينيم كه برخي از افراد با طرفداري سرسختانه از انقلاب 57، سعي مي كنند اين انقلاب را انقلابي با اهداف آزاديخواهانه و متعالي معرفي كنند كه بعدها توسط خميني و روحانيون به سرقت رفته است. اين افراد مدعي هستند كه اگر قدرت به دست روحانيون نمي افتاد، انقلاب هم به مسيري كه در اين 34 سال ديديم نمي‌رفت. هر چند كه پرداختن به اما و اگرها در تحليل مسايل تاريخي، امري است عبث و بيهوده، اما شايد بتوان با مطالعه دقيق تر عملكرد گروه هاي مخالف حكومت پهلوي به ماهيت و اهداف اين گروه ها و آنچه كه ممكن بود در صورت دست يازيدن به اريكه قدرت انجام دهند، بيشتر پي برد.

آنچه در زير مي خوانيد، تنها نمونه هايي از اقدامات تروريستي و ضد انساني گروه هاي مخالف حكومت شاه است. همان گروه هايي كه هنوز هم پس مانده هايشان در گوشه و كنار جهان، با ناسزاگويي به محمدرضا شاه و حكومت پهلوي سعي در تبرئه خود و كارنامه سياه گذشته شان دارند. گروه هايي كه همواره در شعار، ادعاي آزاديخواهي و انسان دوستي داشته و دارند، اما در عمل با كشتن انسان هاي بي گناه سعي در رسيدن به اهداف شوم خود داشته اند.

به ياد حرف هاي روانشاد داريوش همايون مي افتم كه هميشه مي گفت، شاه ديكتاتور بود، اما در مقايسه با مخالفانش هزار برابر دموكرات تر بود (نقل به مضمون).

و سخن آخر اينكه،
تاريخ در مورد همه ما قضاوت خواهد كرد...

پاينده ايران





1-  حزب توده

مرداد ماه 1324 - حمله مسلحانه اعضاي سازمان افسران حزب توده به مراكز پليس و ژاندارمري در شهرهاي تركمن صحرا، گنبد كاووس و چند شهر ديگر خراسان (اين غائله به قيام افسران خراسان معروف است)

شهريور ماه 1324 - آغاز همكاري حزب توده با فرقه دموكرات آذربايجان به رهبري سيد جعفر پيشه وري (يكي از 53 نفر معروف) به دستور و دخالت مستقيم حكومت شوروي و شخص ژوزف استالين با هدف تجزيه آذربايجان از خاك ايران (اين غائله در آذرماه 1325 با قيام مردم تبريز و ورود ارتش به شهرهاي آذربايجان خاتمه يافت)

21 بهمن 1326 - قتل محمد مسعود روزنامه نگار و مدير روزنامه "مرد امروز" در خيابان اكباتان تهران توسط گروه هشت نفره خسرو روزبه

15 بهمن 1327 - ترور نافرجام محمدرضا شاه پهلوي در دانشگاه تهران (اگرچه حزب توده دخالت مستقيمي در اين حادثه نداشت، اما قبل از انجام نقشه ترور، از وقوع آن آگاهي يافته و با عامل ترور در ارتباط بود)

6 خرداد 1329 – قتل احمد دهقان، نماينده مجلس و مدير مجله ضدكمونيستي "تهران مصور"

و...



2-  گروه‌هاي اسلامي

20 اسفند 1324 - قتل احمد كسروي و منشي اش حدادپور در كاخ دادگستري تهران توسط برادران امامي از اعضاي سازمان فدائيان اسلام

13 آبان 1328 - قتل عبدالحسين هژير در مسجد سپهسالار تهران توسط حسين امامي از اعضاي سازمان فدائيان اسلام

16 اسفند 1329 - قتل سپهبد حاجيعلي رزم آرا در مسجد شاه تهران توسط خليل طهماسبي از اعضاي سازمان فدائيان اسلام

28 اسفند 1329 - قتل دكتر عبدالحميد زنگنه رييس دانشكده حقوق دانشگاه تهران در محوطه دانشگاه توسط فردي بنام نصرت الله قمي

1 بهمن 1343 - قتل حسنعلي منصور، نخست وزير وقت در مقابل درب مجلس شوراي ملي توسط محمد بخارايي از اعضاي جمعيت فدائيان اسلام

21 فروردين 1344 - ترور نافرجام محمدرضا شاه پهلوي در كاخ مرمر توسط سربازي بنام رضا شمس آبادي. در اين حادثه تروريستي، استوار محمدعلي باباييان و استوار آيت لشگري در تيراندازي متقابل با عامل ترور، جان فداي ميهن نمودند. (پس از انقلاب، در سال 1358 آرامگاه اين دو شهيد بزرگوار در ابن بابويه، بدستور ابراهيم يزدي ويران شد)

29 ارديبهشت 1347 - حمله به نمايندگي شركت هواپيمايي "ال عال" پس از اتمام بازي تيم هاي ملي فوتبال ايران و اسراييل توسط تندروهاي مذهبي (از جمله عزت الله شاهي، اسدالله لاجوردي و...)

22 امرداد 1351 -  قتل تيمسار سعيد طاهري و مجروح نمودن فرزند نوجوان او در نزديكي منزلش در چهارراه تهرانپارس توسط اعضاي حزب ملل اسلامي

18 فروردين 1355 - ربودن و قتل آيت الله ابوالحسن شمس آبادي توسط گروه سيد مهدي هاشمي در اصفهان (آيت الله شمس آبادي از روحانيون سرشناس اصفهان و از مخالفان جدي دخالت روحانيون در سياست بود)

27 امرداد 1357 - آتش زدن سينما آرياي مشهد كه به كشته شدن سه تن از كاركنان سينما انجاميد

28 امرداد 1357 - آدم سوزي سينما ركس آبادان و سوزانيده شدن بيش از 600 انسان بي‌گناه توسط تندروهاي مذهبي (عامل اين فاجعه دلخراش فردي بنام حسين تكبعلي زاده بود كه به اعتراف خودش تحت تاثير القائات مذهبي دست به اين جنايت زده بود. در دادگاهي كه پس از انقلاب با فشار افكار عمومي و تلاش خانواده هاي قربانيان تشكيل شد، نام برخي از مقامات حكومتي پس از انقلاب، از جمله نمايندگان شهرهاي اهواز و آبادان در مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه آبادان و... به عنوان كساني كه در اين جريان، مشاركت يا از آن مطلع بوده اند، مطرح گرديد)

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر