۱۳۹۲ مرداد ۲۸, دوشنبه

12 جمله تاريخي حسن روحاني و وزيرانش در مجلس

محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
-  نظام ما یک نظام ولایی است که رأس، جان و اساس آن مقام معظم رهبری است، بنابراین بنده و سایر بزرگوارانی که وارد مدیریت اجرایی می‌شوند تنها برای خدمت به نظام می‌آیند و معتقد به ولایت فقیه و منویات رهبری هستند.
-   در فتنه 88 عملکرد کاملا مثبتی نداشتم اما منفی نیز نبوده است.

جعفر میلی منفرد وزير پيشنهادي علوم:
-  در ایام فتنه در دانشگاه گفتند که دانشجویان دچار التهاب هستند. شما می‌توانید امتحانات را در تیر یا شهریور برگزار کنید. اما من اصرار کردم که همه امتحانات در تیر برگزار شود و همین هم شد.
-  ما تلاشهای بسیاری برای خاموش کردن آن غائله (18 تير 78) انجام دادیم که این اتفاقا نقطه قوت من است.

عباس آخوندی وزير پيشنهادي راه و شهرسازي:
-  برای بنده بسیار سخت است که وفاداری‌ام از سوی برخی زیر سئوال می‌رود. بنده تمام زندگی‌ام را وقف پشتیبانی از جبهه‌ها و نظام کردم حالا برخی از بنده درباره وفاداری‌ام می‌پرسند. چطور می‌شود ما نظر شورای نگهبان را که عین حکم قانون است نپذیریم؟ آیا می‌شود کسی که برای وزارت توسط رییس‌جمهور کاندیدا می‌شود به رهبری و نظام اعتقاد نداشته باشد؟
-  اگر خدای ناکرده هنوز دشمنان بخواهند کوچک‌ترین تعرضی به کشور کنند با رهبری و راهبری مقام معظم رهبری از این کشور دفاع می‌کنم.

علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار:
-  من با اعتقاد کامل آنچه که فرمایش مقام معظم رهبری در هر زمینه‌ای که هست، به خصوص در زمینه انتخابات آن‌هم نه تنها از لحاظ شرعی، بلکه با مطالعه علمی قبول دارم و تبعیت می‌کنم.  

بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت:
-  پس از 29 خرداد هیچ اقدامی خلاف سخنان مقام معظم رهبری از من سر نزده است و الان هم به آن پایبندم.
-  هرچه از نظر مقام معظم رهبری محکوم باشد از نظر من نیز محکوم است و تبعیت از مقام معظم رهبری را شرط لازم در این دولت می دانم و اگر وزیر شوم هیچ اقدامی خلاف منویات مقام معظم رهبری انجام نمی‌شود و الان هم اگر بدانم مقام معظم رهبری از بودن و آمدن من در وزارت نفت تکدر دارند لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم که کنار بروم.

محمدجواد ظريف وزیر پیشنهادی امور خارجه:
-  اهداف کلان سیاست خارجی در قانون اساسی، رهنمودهای امام راحل که نصب العین همه ماست و مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و به منظور پیشبرد آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب عظیم اسلامی مشخص شده‌اند.

حسن روحاني رييس جمهور:
-  چند سال پیش حوادث تلخی رخ داد و عده‌ای اردوکشی خیابانی کردند و عده‌ای کهریزک را درست کردند که بسیار بد و زیانبار بود بنابر این همه باید تلاش کنیم آتش‌ها با تدبیر خاموش شود. ما به دستگاه قضایی اعتماد داریم.
-  آقای آخوندی این شهامت را داشت که در آن سال‌های حساس در حضور مقام معظم رهبری بگوید که در انتخابات تقلب نشده است، نه تنها تقلب نشده است، بلکه در انتخابات ایران امکان تقلب نیز وجود ندارد.

--------------------------------------------------------------

وقتي حقارت و دريوزگي حسن روحاني و نوچه هايش براي كسب راي اعتماد از مجلس را ديدم، بي اختيار به ياد حرف هاي زنده ياد فريدون فرخزاد افتادم كه مي گفت:
«خاك بر سر آن مردمي كنند كه در طول تمام اين سال‌ها نفهميدند كه يك فرقي‌ست بين جاني و عالم. حتي دنبال جاني رفتند، نمازخوان شدند، ريش گذاشتند. براي اينكه صد تومن پول بگيرند. جهان مي‌گذرد، با صد تومن و بي صد تومن براي من [كه] ده سال ديگر بيشتر زنده نيستم. ولي خيلي بد است كه آدم فاحشه مغزي باشد. چه بهتر كه آدم تنش را بفروشد ولي مغزش را به جاني در جماران نفروشد...»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر