۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

لاله و شهلا هر دو قربانی شدند؛ قربانی هوسرانی های یک مرد



علیرغم تلاش های گسترده فعالان حقوق بشر و کنشگران مخالف اعدام، سحرگاه چهارشنبه، شهلا جاهد هم در حیاط زندان اوین به دار آویخته شد. زنی که 8 سال را با کابوس مرگ در سلول های تنگ و تاریک زندان گذراند...


نه می توانم بگویم بیگناه بود و نه گناهکار. بحث پیرامون زوایای مختلف پرونده او نیز نه در حیطه وظایف من و امثال من است و نه در تخصص من. تنها چیزی که می دانم این بود: شهلا چه گناهکار و چه بیگناه، فقط و فقط یک قربانی بود. قربانی یک سیستم غلط، یک جامعه غلط، و مجموعه ای از باورهای غلط. سیستمی که اجرای عدالت را در خشونت و کشتار می بیند. قصاص و سنگسار را مظهر و نمادی از عدالت الهی می پندارد و بریدن دست و پا و زبان را نشانه قدرت. جامعه ای که هنوز هم بر باورهای کهنه و پوسیده خویش اصرار می ورزد، آزادگی زن ایرانی را بر نمی تابد و چشم بر هوسرانی مرد ایرانی فرو می بندد. جامعه ای که هنوز هم می پندارد زن خوب، زنی است که در خانه زندانی مرد خود باشد و دم بر نیاورد و همیشه تحمل کند و تحقیر شود و... جامعه ای که همیشه به زن به چشم یک گناهکار می نگرد، یک مجرم.


چرا لاله سحرخیزان قربانی شد؟ چرا شهلا جاهد قربانی شد؟ چرا هر روز دهها و صدها زن و دختر ایرانی قربانی می شوند، اما مردان فاسد و هوسران جامعه ما هیچگاه در برابر هیچ مرجع قضایی و قانونی قرار نمی گیرند و پاسخگوی خطاها و اشتباهات خویش نیستند؟ چرا شهلا جاهد اعدام می شود، اما کسی از ناصر محمدخانی نمی پرسد که به چه حقی با احساسات دو انسان بازی کرده است؟ چرا کسی از او نمی پرسد به چه حقی دو خانواده را این چنین به روزگار سیاه نشانده است؟

بهتر است جواب این سئوال ها را از کسانی بخواهیم که مروج صیغه (فحشای اسلامی) در جامعه ما هستند. آنانی که 32 سال است به بهانه حفظ امنیت اخلاقی جامعه و رعایت موازین اسلامی (چه واژه های مضحکی!) زنان و دختران ما را به بند کشیده اند، اما خود پلیدترین و شیطان صفت ترین جانوران روی زمین هستند که برای ارضای تمایلات حیوانی خویش حد و مرزی نمی شناسند.


شهلا جاهد هم قربانی شد. قربانی یک سیستم فاسد که هنوز هم بجای یافتن علت ها و ریشه هاف تنها به پاک کردن صورت مسئله اکتفا می کند. زیرا نیک می داند که خود باعث و بانی بسیاری از این ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی است. سیستمی که به خطاکاران اجازه می دهد با استفاده از میانبرهای قانونی و شرعی[!] با خیال آسوده به ارتکاب جرایم خویش مشغول باشند و در نهایت فرد دیگری را تنها به جرم زن بودن مقصر و گناهکار جلوه دهند.


ننگ بر این نامردان هوسران و ننگ بر سیستم آلوده ای که از آنان حمایت می کند.


دانلود

حرف های شهلا جاهد ساعاتی پیش از اعدام (فایل صوتی)



۱ نظر: