۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

مسئله اسراييل: وجه تمايز اپوزيسيون واقعي و حقوق بگيران جمهوري اسلامي

محسن مخملباف


سفر محسن مخملباف به اسراييل و شركت وي در جشنواره فيلم اورشليم، فرصت طلايي ديگري بود براي شناسايي برخي از حقوق بگيران و مزدوران جمهوري اسلامي در گوشه و كنار جهان كه با نقاب دروغين آزاديخواهي و صلح طلبي به طور غيرمستقيم و پنهان در راستاي حفظ منافع رژيم اسلامي و بقاي آن مي كوشند.

همزمان با حملات رسانه هاي داخلي رژيم به مخملباف و وطن‌فروش و منحرف خواندن وي، جمعي از لابيست‌هاي جمهوري اسلامي و حقوق بگيران جناح هاي چپ و راست نظام، در پوشش كهنه و نخ نما شده حمايت از صلح و دفاع از مردم مظلوم فلسطين، اقدام به انتشار نامه اي اعتراض آميز به محسن مخملباف نموده و سفر او به اسراييل را مغاير با وجدان انساني ارزيابي كردند!!!

بايد از اين افراد پرسيد، شما چگونه و به چه حقي به خود اجازه مي دهيد كه از "وجدان انساني" يا "حقوق بشر" سخن بگوييد؟ در حالي كه در برابر اعدام هاي گسترده در ايران سكوت مي كنيد و چشمان خود را بر روي شكنجه در زندان ها و اعمال فشار بر زندانيان سياسي و عقيدتي مي بنديد. آيا شما و امثال شما در جايگاهي هستيد كه از ارزش هاي بشري حرف بزنيد؟ وقتي كه به خاطر منافع مادي و موقعيت هاي حزبي و جناحي خود حاضر نيستيد كوچكترين موضعي عليه نقض مداوم حقوق مردم ايران توسط رژيم جمهوري اسلامي بگيريد و قدمي از خطوط قرمز تعيين شده نظام عبور كنيد تا مبادا به جرم "ساختار شكني" جيره و مواجب خود را از دست بدهيد! شمايي كه هر روز در سايت ها و تلويزيون ها و... به تطهير رژيم جمهوري اسلامي مشغوليد و براي هر عمل جنايت آميزش توجيهي مي‌تراشيد. آيا هيچ يك از شما كلمه اي درباره نقض حقوق بهاييان و دراويش و نومسيحيان و... توسط جمهوري اسلامي سخني گفته ايد كه حالا محسن مخملباف را بدليل ساخت فيلمي درباره بهاييان ايران و سفر به كشور اسراييل محكوم مي كنيد؟

مگر مي شود كه ناگهان بر سر يك موضوع كاملا فرهنگي (سفر يك كارگردان سينما به يك جشنواره فيلم) كه اتفاقا مي تواند بهترين و موثرترين حركت در جهت تنش زدايي و تقويت تعاملات صلح‌جويانه فرهنگي ميان مردم دو كشور به ظاهر متخاصم (در سطح دولت ها) تلقي شود، عده اي پيدا شوند و همصدا با قلم‌به‌مزدان رژيم اسلامي بي‌رحمانه به آن كارگردان و حركت انسان‌دوستانه‌اش بتازند و تازه نام خود را صلح طلب و بشردوست بگذارند و اقدام آن هنرمند سينما را غيرانساني بنامند؟!!

البته با نگاهي به نام برخي از امضاكنندگان اين نامه اعتراض آميز و بررسي سوابق آنان، به نكات جالبي مي‌رسيم. مثلا دو تن از امضاكنندگان اين نامه كه از قضا زن و شوهر هم تشريف دارند (محمود كريمي حكاك و ليلا زند) خودشان در سال 2010 ميلادي به مدت يك سال در اسراييل زندگي كرده و با بورسيه و امكانات در دانشگاه تل آويو به كار مشغول بوده اند! (در اين خصوص به مقاله روشنگرانه جناب حسن داعي با عنوان "معماي سفر به اسراييل" مراجعه كنيد. در اين مقاله اسناد و اطلاعات جالبي هم درباره ارتباطات و ديدارهاي پنهاني وابستگان جمهوري اسلامي با همتايان اسراييلي ديده مي شود كه بسيار خواندني است)

جالب است كه بلافاصله پس از سفر مخملباف به اسراييل و بحث هايي كه پيرامون اين سفر به وجود آمد، سخنان بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل درباره حسن روحاني هم بهانه ديگري به دست سينه چاكان نظام ولايت فقيه داد تا براي اعلام حمايت از رييس جمهور منتخب رژيم با يكديگر به رقابت بپردازند.

ابتدا سايت كلمه كه همچنان با سوءاستفاده از نام "جنبش سبز" به فعاليت‌هاي خود در جهت حمايت از رژيم جمهوري اسلامي (البته در مدل اصلاح طلبي) ادامه مي دهد، سخنان نتانياهو را اهانت به "رييس جمهور منتخب ايران" ناميد! نتانياهو در سخنان خود حسن روحاني را گرگي در لباس ميش ناميده بود كه سعي دارد با شعار اعتدال و اصلاحات و با لبخندهاي فريبنده، جمهوري اسلامي را در دستيابي به بمب اتم ياري دهد. بايد از دست اندركاران سايت كلمه و اصلاح طلبان رياكار و دروغگو پرسيد آيا به كار بردن واژه "رييس جمهور منتخب مردم ايران" براي كسي كه به استناد آمار خود رژيم كمتر از 35 درصد از رأي مردم ايران را بدست آورده است (با احتساب تحريم كنندگان انتصابات) خود توهيني بزرگ به شعور ايرانيان نيست؟ آن هم رييس جمهوري كه نه در يك انتخابات آزاد، بلكه در انتصاباتي مهندسي شده با نظارت استصوابي شوراي نگهبان (انتخاب 8 نفر از ميان 686 كانديدا) و دخالت هاي آشكار و پنهان بيت رهبري و سپاه و بسيج و... بر كرسي رياست جمهوري نشسته است. چنين فردي چگونه مي‌تواند خود را رييس جمهور منتخب مردم ايران بنامد؟

پس از سايت كلمه، نوبت به اكبر گنجي رسيد تا در جدیدترین مقاله خود حق مطلب را در ابراز عبوديت به سران رژيم جمهوري اسلامي و رييس جمهور منتخب‌اش ادا كند و از وي خواهش كند كه بدون توجه به حرف هاي جنگ طلبانه نتانياهو كار خودش را انجام دهد!! البته اكبر گنجي هم در وقاحت و دروغگويي دست كمي از رفقاي اصلاح‌طلب‌اش ندارد و انتقادات نتانياهو از حسن روحاني را "توهين بزرگ به ملت ايران!" مي خواند.

چندي پيش و پس از سخنان وزير خارجه كانادا، عده اي از جيره خواران جمهوري اسلامي در كانادا به سركردگي علي طباطبايي، داماد محسن تاج زاده، از چهره هاي شاخص جريان اصلاح طلب، كارزاري عليه وزير خارجه كانادا به راه انداختند كه البته با وجود آنكه جمعيت ايرانيان مقيم كانادا به بيش از 300 هزار نفر مي رسد، تعداد امضاهاي جمع آوري شده توسط اين گروه از 370 امضا فراتر نرفت!!!

از حقوق بگيران و لابيست هاي جمهوري اسلامي گفتيم، بد نيست در آخر اشاره اي هم داشته باشيم به يك اتفاق خوب! نامه حمايت آميز 80 تن از فعالان سياسي و مدني ايراني در تقدير از حركت صلح دوستانه محسن مخملباف كه در اين وانفساي ترك‌تازي سينه چاكان جمهوري اسلامي در امريكا و اروپا، حركت بسيار مثبت و ارزنده اي بود.


۲ نظر:

  1. دوست گرامی از نوشته های زیبای شما استفاده زیاد بردم ، سپاس گزارم
    وبلاگ من دوباره مسدود شد . ولی تا رسیدن به آزادی از پای نخواهم نشست
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  2. Afarin bar to,
    vaghe-an harfe dele man ra neveshti.in broon marzi haie hami rejim chera inja hastannd, magar maraz daran ke kharej as keshvar zendegi mikonand. bar gatdan hamagi goreshoono gom kanand beran iran.
    baz ham drood bar too.

    پاسخحذف