۱۳۹۱ دی ۸, جمعه

از فیس بوک چه خبر؟ - 3


تقی رحمانی












برای من مهم است که اگر هاشمی جوابیه‌اش در مجلس خوانده می‌شود شکایت مادر ستار بهشتی هم خوانده شود. در این صورت می‌توان از دستاورد حرف زد و از خوش‌نامی به طرف کامیابی رفت.

خوش‌نامی مبارزان زمانی به مردم می‌رسد که با دستاورد عجین شود. یکی از راه‌های دستاورد، نزدیک کردن خواسته‌های اصولی آحاد جامعه به هم است.

در کشورهای صاحب دموکراسی دقت کنیم جریان‌ها با دیدگاه‌های متفاوت در مبانی اصولی برای زندگی آزاد با هم و به هم نزدیک هستند. آیا این طور نیست؟



فرشته قاضی







خانواده‌های جانباختگان اعتراضات بعد از انتخابات هم حق پاسخگویی از تریبون مجلس را دارند. 21 جان باخته‌ای که حمید رسایی نام از آنها برده و آنها را بسیجی اعلام کرد، خانواده هایشان حق دارند از همان تریبون مجلس بزنند توی دهن کسانی که روزی رایشان را دزدیدند، روز دیگر فرزندانشان را کشتند و حالا هویت فرزندان کشته‌شده‌شان را می‌دزدند... به این حمید رسایی بگویید قاتلان بچه‌های ما بسیجی بودند نه خود آنها. بگویید اگر جرات دارید تنها دقایقی تریبون مجلس را به خانواده‌های همین اسامی که ردیف کرده و دستت دادند تا از همان تریبون به دروغ بسیجی بخوانیشان بدهید، تا آنها خود بگویند...

آی تف بر مجلسی که به جای خانه نمایندگان ملت، خانه دزدان رای و جان و هویت ملت شده است...!



پرویز قاضی سعید












(به مناسبت سالروز درگذشت فروغ فرخزاد)

بانوی آفتاب! یادت گرامی‌، ولی‌ خوش بحالت رفتی‌ و ندیدی، چه آمد بر سر خانه، چه آمد بر سر دنیا، چه آمد بر سر انسان، چه آمد بر سر ما... دیگر نه به آفتاب می‌شود سلام کرد، نه کسی‌ به فکر گلهاست، باغچه هم که دارد می‌میرد، حوض خانه هم که خالیست، ستاره‌های کوچک بی‌تجربه هم یکی‌ بعد از دیگری به خاک می‌افتند، شبها هم از پشت پنجره صدای سرفه می‌‎آید، وحشت زندان و برق زنجیر همه‌جا پر رنگ، و ما هم چون عروسک‌های کوکی با نگاهی‌ چون نگاه مردگان، ثابت خیره در دود یک سیگار، خیره در شکل یک فنجان، در گلی‌ بیرنگ بر قالی... مثل یک عکس سیاه مضحک فوری...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر