۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

جنبش شمع های روشن: پاسداشت واژه مقدس آزادی و نگاهبانان فروتن آن

جنبش شمع های روشن - 25 و 26 آذرماه


نقل قولی از یک دوست:

 25 آذر شمعی روشن میکنم؛ نه برای خاطر فلان شاهزاده و دسته و گروه... روشن میکنم برای دل صد پاره ام؛ برای تمام بغض 34 سال زندگیم که در سایه ترس و خفقان گذشت؛ برای کسانی که ناجوانمردانه رفتند؛ برای کسانی که صرفا به خاطر یک انتقاد دربند دیوزگانند و در حسرت در آغوش گرفتن فرزند و خانواده میسوزند؛ برای مادرم که هر روز امیدوار شنیدن یک خبر خوبه؛ برای همه فرصتها و امید و آرزوهایی که سوخت و نیست شد... فرو دادن بغض کار خیلی سختیه...

 ***

می خواستم در حمایت از فراخوان جنبش شمع های روشن مطلبی بنویسم. چند روزی بود با خودم کلنجار می رفتم و مدام در ذهن ام واژه ها و عبارات را پشت سر هم می چیدم تا چند جمله ای بنویسم که شاید انگیزاننده و محرکی شود برای آنکه خواننده این نوشته هاست؛ بلکه او هم گامی بردارد؛ شمعی بیفروزد...

می خواستم بگویم شرکت در این حرکت جمعی، نه معنی اش طرفداری از سلطنت است و نه حمایت از شاهزاده و نه هیچ چیز دیگر. بلکه حرکتی است فراحزبی و فراجناحی که هدف‌اش، فقط و فقط حمایت از زندانیانی است که برای آزادی ما آزادی و آسایش خویش را فدا کرده اند.

اما دیدم که هیچ سخنی به شیوایی درد دل دوست نازنینی نیست که خود زخم دیده 34 سال ترس و خفقان رژیم اسلامی است و زجر کشیده بندهای استبداد و سیاهی. چه در این سرزمین، آزاده بودن و آزاد زیستن بزرگترین گناه است و تاوانش میله های زندان و ضربه های شلاق.

زیبا نوشتی دوست من! حق مطلب را ادا کردی. در روزهای 25 و 26 آذر، همه ما از مشروطه خواه تا جمهوری خواه، از سلطنت طلب تا اصلاح طلب، از راست تا چپ،... هر جا که باشیم، صرف نظر از هر مسلک و عقیده ای، فقط و فقط برای پاسداشت واژه مقدس آزادی و نگاهبانان فروتن آن، شمع می افروزیم تا به دیو بدسرشتی که سایه سیاهش سالهاست آسمان آبی سرزمین مادری‌مان را تیره و تار کرده بگوییم: "ما هنوز زنده ایم و نفس می کشیم... تا روزی که مرگ اهریمن را در هر کوی و برزن به جشن و پایکوبی بنشینیم... روزی که دیگر هراسی نباشد و اندوهی و زندانی..."


ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی در ایران هستیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر