۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

بالاخره قطار شورای ملی به حرکت در آمد



رضا پهلوی و شورای ملی

سفر اخیر شاهزاده رضا پهلوی به همراه تنی چند از اعضای کمیته موقت شورای ملی به اروپا را باید نخستین حرکت عملی ایشان در راستای تشکیل یک شورای ملی متشکل از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی اپوزیسیون دانست که هدف آن ایجاد یک آلترناتیو جدی و قابل اتکاء در برابر رژیم اصلاج ناپذیر جمهوری اسلامی است.

دیدار آقای رضا پهلوی و اعضای کمیته موقت شورای ملی با ریاست پارلمان اروپا و نمایندگان مجلس اعیان بریتانیا در شرایط کنونی که از یک سو امید هرگونه تغییر و اصلاح - هر چند ناچیز - در عملکرد و رفتار رهبران رژیم جمهوری اسلامی، چه در داخل و چه در سطح بین المللی تقریباً به صفر رسیده است و روز به روز حلقه باورمندان به اصلاحات از درون نظام جمهوری اسلامی کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شود، و از سوی دیگر آزمایشات اتمی رژیم و نقض حقوق بشر در ایران، مجامع جهانی را هر روز نسبت به ماجراجویی‌های رژیم اسلامی ایران و آینده منطقه خاورمیانه نگران‌تر می‌سازد، امید به شکل‌گیری یک شورای نیرومند و به راستی ملی را که بتواند حافظ و مدافع منافع مردم ایران در سطح بین المللی باشد و خطر مداخله نظامی اجانب را مرتفع سازد، در دل میهن‌پرستان و آزادیخواهان ایران زمین روشن کرده است.

اما آنچه که به اعتقاد نگارنده، بیش از هر چیز دیگر حائز اهمیت و توجه است، تداوم این دیدارها و جلسات با دولتمردان ممالک مختلف است که می‌تواند جهانیان را به وجود یک آلترناتیو فعال و پویا در برابر رژیم مستبد و توتالیتر جمهوری اسلامی مطمئن سازد. آلترناتیوی که با اعتقاد به دموکراسی، سکولاریسم و حقوق بشر گام در میدان نهاده و خود را در برابر صلح و امنیت ایران و جهان مسئول می داند. فقط در چنان شرایطی است که قدرت‌های جهانی می‌توانند بر روی چنین شورایی حساب باز کرده و گزینه‌های دیگری غیر از تحریم و جنگ را نیز در قبال ایران بر روی میز بگذارند.

نکته مهمی که می خواهم به آن اشاره کنم، این است که نگاه شورای ملی نباید تنها محدود به امریکا و یا دولت‌های اروپایی باشد. بلکه در گام بعدی، تعامل مؤثر و مستمر با نیروهای آزادیخواه و سکولار منطقه خاورمیانه نیز بایستی در رأس برنامه های این شورا قرار گیرد. یکی از مهمترین مسائلی که نیروهای اپوزیسیون با آن روبرو هستند، ناامنی و هراسی است که کشورهای منطقه از دخالت های نابجای رژیم جمهوری اسلامی در امور داخلی خود احساس می کنند. باید به این کشورها خاطرنشان کرد که شورای ملی به دنبال استقرار حکومتی دموکراتیک و منطقی است که به جای دخالت و جنگ افروزی، تلاش خود را معطوف حفظ صلح و آرامش در سطح منطقه سازد. تمام این اهداف نیز زمانی محقق می گردد که مجمع عمومی شورای ملی هر چه سریع‌تر تشکیل شده و اعضای این شورا انتخاب گردند.

به هر روی، در شرایط کنونی، سفر شاهزاده رضا پهلوی و اعضای کمیته موقت شورای ملی به اروپا را می‌توان حرکت مثبتی در راستای معرفی اهداف شورای ملی به اروپاییان تلقی کرد که امیدواریم این اقدامات مثبت در آینده نیز همچنان تداوم داشته باشد.

به امید آزادی و سرفرازی ایران و ایرانی

پاینده ایران

بزرگمهر



پ.ن: طبیعی است با آغاز حرکت قطار شورای ملی، عده ای غرض ورز و مزدور طبق روال همیشگی شروع به سنگ پرانی و مانع تراشی در برابر حرکت این شورا خواهند نمود. مقاله ها (یا بهتر بگویم فحش نامه ها) منتشر خواهد شد و رسانه های طرفدار جمهوری اسلامی یا مخالف شورای ملی و شاهزاده رضا پهلوی یا دسته سومی که فقط می خواهند با ناسزاگویی و ساز مخالف زدن ابراز وجودی کرده باشند، در روزهای آینده نیز بر حملات کورکورانه خود علیه این شورا خواهند افزود. نباید از این انتقادات هراسید. بالعکس باید ریشه این عصبانیت ها و پنجه بر دیوار ساییدن ها را یافت. بدون تردید، دلیل این توهین ها و حاشیه‌سازی‌ها چیزی جز هراس از قدرت گیری همان آلترناتیو دموکراتیک و سکولاری که هدف‌اش برکندن ریشه استبداد دینی از مرز و بوم ایران است نبوده و نیست. آنان که در این تغییر، منافع خود را در خطر می بینند، چاره ای جز این حملات مذبوحانه برای خود نمی بینند.

۱ نظر:

  1. بنده نمی فهمم این رضا پهلوی چه اصالتی دارد ؟آیا اصالت از اسم و شهرت و وراثت بوجود می آید ؟ یا از مبارزه و عملکرد فرد یا گروه و سازمان . این حلوا حلوا کردن این بابا از چه جنسی است ؟ فرصت طلبی و مردم فریبی ایشان شباهت به خمینی دارد از آنجائی این بابا تا دیروز دنبال زندگی مرفه بوده امروز که می بینه راه هموار شده و رژیم در محاصره بحرانها دست و پا می زند ایشان شورای ملی تشکیل می دهد اما اینکه این رژیم به نقطه سرنگونی رسیده با خون مجاهدین خلق و دگر اندیشان و افشا گری مستمر و مبارزه شبانه روزی سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت بوده نه بخاطر رضا پهلوی . این یک توهین آشکار این آقا به مردم ایران است .

    پاسخحذف