۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی در پارلمان بریتانیا: مخالف هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هستم

رضا پهلوی در پارلمان بریتانیا


28 دی - کیهان لندن - شاهزاده رضا پهلوی که به دنبال انتشار فراخوان عمومی و معرفی منشور کنگره ملی برای انتخابات آزاد به مردم ایران، اینک مرحله تازه ای را در راستای معرفی این طرح در سطح بین المللی آغاز کرده است، هفته گذشته پس از سفر به فرانسه و ملاقات به سیاستمداران و مقامات فرانسوی و دیدار با رییس اتحادیه اروپا در استراسبورگ، برای ادامه این دیدارهای سیاسی وارد لندن شد.
رضا پهلوی در این سفر یک روز و نیمه، در روز چهارشنبه شانزدهم ژانویه ابتدا در دیدار با گروهی از نمایندگان مجلس عوام و اعیان انگلستان به تشریح مفاد منشور کنگره ملی پرداخت و تأکید کرد که هدف از تشکیل کنگره ملی با حضور و حمایت اکثریت مردم ایران، برگزاری یک انتخابات آزاد در کشور جهت تعیین یک نظام دمکراتیک و سکولار بر مبنای اعلامیه جهانی حقوق بشر است و ملت ایران انتظار دارد کلیه قدرت های جهانی، سیاستمداران، روزنامه نگاران و افکار عمومی از این خواسته برحق پشتیبانی کنند.
هم چنین شاهزاده رضا پهلوی عصر روز شانزدهم ژانویه در محل پارلمان بریتانیا با شماری از چهره های سرشناس سیاسی و شخصیت های فرهنگی و نمایندگان رسانه های ایرانی دیدار کرد که در این جلسه جمعی از چهره های شاخص سیاسی و فرهنگی و مسئولان نهادهای مستقل مدنی انگلستان نیز حضور داشتند. در این اجلاس که در آن جمعی در حدود پنجاه نفر شرکت داشتند، ابتدا رضا پهلوی سخنان کوتاهی پیرامون منشور کنگره ملی و لزوم همبستگی و اتحاد بر مبنای محتوای حکومت آینده ایران و برپایی یک انتخابات آزاد برای تعیین نوع نظام دمکراتیک آینده ایراد کرد. پس از آن، سخنان و پیام نمایندگان شماری از سازمان هایی که منشور کنگره ملی را امضا کرده اند بیان شد و در پایان شاهزاده رضا پهلوی به سؤالاتی که از سوی حاضران مطرح شد پاسخ داد.
رضا پهلوی در سخنان خود از جمله بر این نکته تأکید کرد که دیگر مرحله انتقاد از رژیم و افشاگری درباره جنایاتی که در نظام جمهوری اسلامی انجام می شود به سر آمده زیرا نه تنها مردم ایران بلکه جهانیان نیز با ماهیت دیکتاتوری و سرکوبگر رژیم آشنا شده اند و نیز این واقعیت را دریافته اند که این نظام اصلاح شدنی نیست و هرگونه اقدامی که به منظور اصلاح آن انجام شود، مردود است.
وی ضمن مخالفت صریح با هرگونه اقدام نظامی علیه ایران- حتی به بهانه جلوگیری از فعالیت های هسته ای- و مخالفت با مداخله دولت های خارجی در اموری که به عهده مردم ایران است، تأکید کرد که ملت ایران آماده است تا با اعتراضات سراسری و فعالیت های مدنی به دور از خشونت، رژیم اسلامی را واژگون کند و در یک انتخابات آزاد، نظامی دمکراتیک و سکولار را جایگزین آن سازد چه آنکه مردم فرهیخته و رشدیافته ایران، مانند سایر ملت های پیشرفته، از هر جهت شایستگی برخورداری از آزادی و دمکراسی را دارند. وی افزود آنچه مردم ایران از جامعه جهانی و از جمله دولت های غربی انتظار دارند آن است که این مردم را در راستای رسیدن به اهداف برحق خود از نظر سیاسی و تبلیغاتی و معنوی مورد حمایت قرار دهند.   

پیوندها

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر