۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

نگاهی به کنفرانس ضدایرانی قاهره: آب که سر بالا رود، قورباغه ابوعطا می خواند!



متأسفانه در روزهای اخیر شاهد برگزاری کنفرانسی ضدایرانی تحت عنوان کنفرانس "کمک به برادران عرب اهواز" در شهر قاهره مصر بودیم. در این کنفرانس که با حمایت مالی قطر و عربستان و به میزبانی دانشگاه الازهر برگزار شد، گروهک تجزیه طلب "جنبش عدالت اهواز" در کنار تعدادی از گروه‌های سلفی و اسلامگرایان تندروی مصر حضور داشت. به گفته گردانندگان این کنفرانس، علت تشکیل آن، بررسی مشکلات اعراب خوزستان و اعلام حمایت از آنان در مقابل ستم حکومت مرکزی پان فارس !! بوده است. این کنفرانس با حضور شیخ الازهر "احمد طیب" و مبلغ معروف وهابی "محمد العریفی " برگزار گردید. کنفرانس فوق صحنه دخالت‌های آشکار اعراب در امور داخلی ایران و تهدید آشکار تمامیت ارضی کشور ما بود، تا جایی که "صباح الموسوی" مسئول روابط عمومی کنفرانس به شکل بی‌شرمانه‌ای ایران را با عنوان متجاوز و غاصب خطاب کرده و اظهار داشت: "ایرانیان قصد دارند این منطقه (خوزستان) را از حالت عربی بودن خود خارج کنند."

جای تعجب است این کنفرانس همزمان با سفر دکتر !! علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به مصر برگزار گردید، اما دولتمردان رژیم اسلامی که سخت درگیر نجات نوچه خود بشار اسد از باتلاق سوریه هستند، کوچکترین واکنشی به این حرکت توهین‌آمیز مصری ها نشان ندادند.

بدون تردید، دلیل اصلی چنین اقدامات ایران‌‎ستیزانه‌ای، ضعف نظام حاکم بر ایران و بی تدبیری مقامات جمهوری اسلامی در اتخاذ سیاست‌های مسئولانه و اثرگذار در قبال خنثی نمودن چنین تهدیداتی است. از آنجایی که خود این رژیم بارها و بارها با اتخاذ مواضع ضدملی و ضدایرانی خود، آب به آسیاب دشمنان ایران و گروه‌های تجزیه طلب و قومگرایان افراطی ریخته است، مشاهده این بی اعتنایی ها و نابخردی ها چندان هم آدمی را متعجب نمی سازد.

روزگاری در همان کشور مصر، شخصیتی مانند جمال عبدالناصر، با کوبیدن بر طبل تهی پان عربیسم و نامیدن عنوان جعلی "خلیج عربی" بر "خلیج فارس" و ابداع شعار معروف (و در عین حال ساده لوحانه) "صبحانه در تل آویو، ناهار در تهران" سعی در تحریف تاریخ، تهدید تمامیت ارضی کشورهای غیرعربی منطقه و پیشبرد تفکرات پان‌عربیستی را داشت که هم از حکومت شاهنشاهی ایران و هم از اسراییلی ها تودهنی سختی خورد و چند سال بعد هم ریق رحمت را سر کشید و آرزوهای خویش را با خود به گور برد.  اما حالا، تفاله های پان عربیسم ناصری به کمک دلارهای نفتی چند کشور عربی منطقه و کمک رسانه‌های استعماری نظیر بی بی سی سعی در تکرار همان بازی شوم را دارند. متأسفانه این بار نمی توان به انتظار پاسخ کوبنده و هوشمندانه ای از جانب حکومت نشست، چرا که بر خلاف گذشته، حاکمان فعلی ایران، کوچکترین تعلق خاطری نسبت به تاریخ و فرهنگ ایران و هویت ملی‌مان احساس نمی کنند. در نتیجه، این وظیفه تک تک ما ایرانیان است که در مقابل چنین حرکات موذیانه‌ای که تمامیت ارضی ایران و فرهنگ و هویت ملی ما را نشانه گرفته است، هوشیارانه واکنش نشان دهیم.

چو ایران نباشد، تن من مباد...

پاینده ایران

بزرگمهر


۱ نظر:

  1. ا سلام بنظرم در حال حاضر کشور دچار بحران در عرصه اخبار و حوادث شده و خبرها بصورت گزینشی پخش میشود ما اخبار بیماری چاوز را بهتر از اخبار وضعین اجتماعی کشور پخش میکنیم در خصوص بازداشت یک زن فلسطینی اخابر جار و جتجال میکنند اما در مورد مسائل اقتصادی سکوت و....

    پاسخحذف